Julen 1998 ble "Den Bergenske Julesingle" utgitt første gang. Dette var en julesingle som ble produsert utelukkende ved dugnadsarbeid, og alle inntekter gikk til Slumsøstrene i Bergen. Singlen ble utsolgt, og er i dag mer eller mindre umulig å få tak i pr. plate.